• 16 CEO's aan tafel

    Agenda voor de

    media-industrie

  • Industrietafel

    Het medialandschap is de laatste jaren sterk in beweging. Kernbegrippen zijn digitalisering, dataficering, platformen en internationalisering. Nieuwe digitale internationale aanbieders hebben steeds meer invloed op de Nederlandse markt. Hoe dient de Nederlandse industrie hier adequaat op in te spelen? Samenwerking is de sleutel. Binnen de industrie én met kennisinstellingen en overheden.

     

    Een groep van 16 CEO’s van toonaangevende mediabedrijven is bereid gebleken een eerste concept voor een industriebrede agenda vorm te geven. Het doel is te komen tot een door de industrie gedragen agenda, waarmee de sector aan een brede groep stakeholders presenteert hoe zij de toekomst van het Nederlandse medialandschap ziet. De groep van 16 mediabedrijven bestaat uit uitgevers, omroepen, producenten, reclamenetwerken, facilitaire bedrijven en digital agencies.

     

    De eerste bijeenkomst heeft op donderdag 6 september bij de Hilversumse wethouder Wimar Jaeger plaatsgevonden. In de komende maanden wordt de industrie-agenda opgesteld en uitgewerkt. Neem voor meer informatie contact op met Ton van Mil van Media Perspectives.